Tuesday, October 31, 2006

Röd couscouspytt


Sussie med Majas röda couscouspytt

Couscous
1 burk krossade tomat
Frysta grönsaker
2 chorizokorvar
turkisk youghurt
sweet chilisås

Koka vatten till 4 portioner couscous men häll även i en burk krossade tomater och ett par nävar frysta grönsaker av valfri sort. Gör sedan couscousen som vanligt. Skär 2 Chorizokorvar i slantar. Stek de och blanda sedan i de i couscousen. Klart! Jag brukar servera med en kall sås gjord på turkyoghurt och sweet chilisås.

6 comments:

Anonymous said...

En god, lättlagad vardagsrätt. Ett bra alternativ till stekt falukorv och makaroner, lika lättlagat och MYCKET godare! Jag ändrade lite i receptet - vi tycker nämligen att bulgur är godare än couscous så vi använde det istället.

Anonymous said...

Säger som Siena - ett bra alternativ till makaroner och korv. Hade i lite thai sweet chilisås för att hetta upp det, då jag inte hade chorizo hemma, utan tog hot dogs...

Anonymous said...

Jag håller med ovansyående talare, ett alldeles utmärkt vardgsalternativ! Gott, snabbt och bsenkelt. Allt man behöver av en matätt!

Jag tog också bulgur, för jag är inte så förtjust i couscous (konsistensen). Bulgur var nytt för ig, och mycket godare än couscous! =)

Anonymous said...

Då ska jag prova med bulgur nästa gång! Iofs gillar jag couscous, men ombyte förnöjer! Rätten är även jättegod om man tar grillade/stekta kycklingbitar och färsk gurka och tomater i småbitar!

Anonymous said...

Håller med alla ovanstående talare. Jättegott!

Anonymous said...

Helt ok vardagsrätt! Saknade dock lite kryddsting och gossen var inte så förtjust alls. Kan bero på att han inte tycker om ngn annan kolhydratkälla än ris och pasta....